بدنسازي چيست؟ فوايد آن و بهترين موقع براي انجام آن چه زماني است؟

آموزش بدنسازي،بدنسازي،آموزش پرورش اندام ، دانلود فيلم آموزش پرورش اندام و آموزش بدنسازي ، پرورش اندام ، آموزش تمرينات بدنسازي ، آموزش تكنيك هاي بدنسازي

بدنسازي چيست؟ فوايد آن و بهترين موقع براي انجام آن چه زماني است؟

۱,۴۲۷ بازديد

a man doing gym

ما آموزش هاي بسيار كاربردي فيتنس براي مردان و آموزش هاي كاربردي بدنسازي زنان را در وب سايت هنر فردي گلچين كرده ايم. امروز و در اين پست براي شما توضيح مي دهيم كه بدنسازي چيست؟ چه فوايدي دارد و بهترين موقع براي انجام ورزش پرورش اندام، چه زماني مي باشد؟

شروع يك بدنسازي مي تواند براي برخي از ما وقتي با يك سالن ژيمناستيك, تمرينات سخت ,مرداني با بازوان درشت و عضلاني, تمرينات زنان عضلاني هنگامي كه به شدت تمرين روبرو مي شويم، تجربه ي ترسناكي مي باشد. حتي اصطلاحاتي كه در آنجا به كار مي برند به نظر نا اشنا مي ايد: مثل پشته سازي، تكرار تمرين، بدن گلداني، گاسترو تنظيم كردن و زمان بندي.

اگر همه ي اين واقعيت ها را هم كنار بگذاريم چيدمان گران قيمت تجهيزات و لوازم ورزشي بيشتر مارا به وحشت مي اندازد اگر شما يك ورزشكار مبتدي هستيد در بدن سازي لازم است كه در مورد اين حرفه اطلاعات كافي داشته باشيد تا بدانيد واقعا قرار هست با چه چيزي روبرو شويد؟

بدن سازي چيست؟

بدن سازي اين نيست كه مرداني چاق و عظيم الجثه بازوان بزرگشان را خم ميكنند و اندامشان را به رخ سايرين مي كشند. اين كار هنري است كه با ماه ها تلاش بي وقفه راهنمايي و درست و عمل كردن به دست مي آيد رمز و راز و راه ميانبري در اين كار براي رسيدن به موفقيت وجود ندارد.

بدنسازي استفاده هوشمندانه از تمرين هاي استقامتي و سرعتي، جهت كنترل و توسعه سيستم عضلاني يك فرد مي باشد.

با اين حال برخي از تمرينات بدنسازي، از ديگر تمرين ها كوتاه تر و بهتر هستند و شما را سريعتر به مقصودتان مي رسانند (برنامه درست). تنها چيزي كه لازم است ثبت و نكته برداري از اهداف براي شروع كار و توقعات و انتظارات حقيقي بدن ساز از چيزي است كه اميدوار است در مدت زمان كوتاهي يا بلند به آن دست يابد و با برنامه ريزي دقيق اهداف خود را تحقق بخشد. بدنسازي به معني تمرين مقاومت و عظلاني كردن ماهيچه ها ي بدن مي باشد.

به عبارت ديگر به معني استفاده از نيروي وزن گرانشي براي مقابله با نيروي ماهيچه هاي بدن از جمله (انتقباض متحدالمركز نوعي انقباض ماهيچه اي كه در ان ماهيچه ها به توليديرو كوتاه ميشوند) يا انقباض گريز از مركز (انقباض كشيدگي كه در ان ماهيچه هاي بدن كشيده مي شود زماني كه تحت نيروهاي مخالف وقوي تر از نيروي كه ماهيچه ميتواند توليد كند قرار ميگيريد). به طور خلاصه اين ورزش بهترين ورزش براي ساخت بدني خوش فرم وزيبا و متناسب مي باشد.

bodybuilding

فوايد بدن سازي

يكي از بزرگترين فوايد بدن سازي اين است كه به كاهش خطر بيماري گرفتگي به عروق قلب كمك شاياني ميكند و بدن سازان نسبت به ديگران در رابطه با كنترل واضافه وزن ,كلسترول بالا و فشار خون بالا در شرايط بهتري قرار دارند. بدن سازي براي حفظ قدرت ماهيچه ها انتعطاف پذيري و كمك به اوضاع مثل اجتناب از ارتريت ها و درد ها ي مفصلي مفيد مي باشد. همچنين بدن سازي يكي از راهاي تقويت ذهن از طريق كاهش استرس و استراب و افسردگي مي باشد. اين ورزش با ايجاد يك تصوير مثبت از خود در افزايش اعتماد به نفس موثر است. علاوه بر اين، اين ورزش به بدن سازاني كه داراي نوسانات رواني و هيجانات منفي هستند كمك مي كند.

بدن سازي نميتواند براي همه ي مردم پشتوانه ي براي خواب بهتر و كاهش تنش ها ي رواني باشد تمرينات ايروبيك و تنظيم وزن حس ارزشمندي را در ورزشكار افزايش مي دهند. اين ورزش ميتواند براي درمان طبيعي افسردگي و تبديل نگراني هاي و مشكلات زندگي به يك فكر مثبت و مفيد باشند تا به مردم كمك كنند كه بدن فكر و ستك زندگي شان را اصلاح كنند.

بهترين وقت روز براي براي بدن سازي چه وقتي است؟

قبل از اظهار نظر اجازه دهيد ببينيم بدنتان درطي اوقات مختلف روز چه رفتاري از خود نشان ميدهد تا اين كه بدانيد چه هدفي را بايد پشت اين هدف منطقي دنبال كنيد. در صبح سطح هورمون تستسترون در ماكزيمام مقدار خود مي باشد. اما بدن هنوز دماي پايين دارد همچنين سطح هوشياري مغز بستگي به ميزان اين هورمون دارد.

بعد از ظهر تلورانس گيرنده هاي درد در بدن بيشتر به ساير بدن بيشتر است به علاوه دماي بدن روند افزايشي داشته و سطح اندرنالين در طول بعد از ظهر و اين بازه ي زماني به تعادل عملكرد ذهني و فيزيكي بدن اشاره ميكند. در اصل عمل كرد شش ها با كاهش تمركز ذهني افزايش ميابد در اين زمان قدرت,انعطاف پذيري,نيروي بدني ,دماي بدن,و هماهنگي همه در اوج هستند. همچنين صبح بهترين زمان ورزش ماهيچه است زيرا سطح تستسترون در بالاترين مقدار بوده و اصولا هورمون ها جنسي مردانه در سنتز پروتين و باز سازي ماهيچه هاي كه در طول تمرين اسيب ديده اند حياتي ميباشد.

به عبارت ديگر بعد از ظهر بهترين زمان براي شكستن استقامت بدن با استفاده از تكنيكهاي مي شود كه ماهيچه ي است كه به طوري كه استانه ي درد در بالاترين حد خود ميباشد در حالي كه عصرها براي فعاليت شديد بهترين موقع است زيرا بدن در اين زمان براي تمرينات شديد در بهترين حالت قرار دارد.

پس عصرها براي انجام ورزش بدنسازي بهترين موقع است زيرا بدن در اين زمان براي تمرينات شديد در بهترين حالت قرار دارد.

all kinds of body

  • اگر شما يك متابوليسم اهسته داريد-endomorph- بهتر است صبح ها بدنسازي كار كنيد زيرا بدن شما از ذخيره ي چربي تان براي دريافت انرژي استفاده ميكند.
  • اگر شما متابوليسم شديد و سريع داريد-ectomorph- بهتراست عصر ها فعاليت بدني انجام دهيد زيرا غذا در بدن شما به عنوان سوخت و ساز مصرف ميشود.

روي هم رفته شما ميتوانيد فعاليت هاي شديد بدن سازي را دنبال كنيد اگر شما به اين ورزش به عنوان راهي براي زندگي نگاه كنيد نه يك چالش ذهني.

بنابراين انتخاب برنامه مناسب و انجام حركات صحيح مي تواند شما را چندين ماه جلو بيندازد و بدن تان را روي فرم بياورد. اگر هر گونه سوالي در اين زمينه داريد در بخش نظرات با ما مطرح كنيد تا به آن پاسخ دهيم.

منبع: هنر فردي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.