خرید اینترنتی آموزش بدنسازی

این آموزش توسط بسیاری از مربیان این رشته ورزشی استفاده شده

این مجموعه برای کسانی که قصد خوش اندام شدن را دارند پیشنهاد می شود

مجموعه استثنایی آموزش بدنسازی برای علاقه مندان این رشته و کسانی که به فکر زیبایی و پرورش اندام با این رشته ورزشی هستند

خرید اینترنتی آموزش بدنسازی

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

این محصول به صورت اورجینال از فروشگاه ارائه میشود و شماره مجوز در توضیحات درج گردیده

خرید پستی

کاملترین مجموعه در 3DVD فقط 20000 تومان! شماره مجوز: ۹۷۸۶۰۰۵۰۹۶۳۶۱

با خرید این مجموعه استثنایی همیشه تناسب اندام رویایی داشته باشید

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

تاريخ : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۳:۲۵ | نويسنده : بدنساز |

زمان بندي مصرف مكمل‌ها براي رشد حداكثري عضلات

وقتي‌ كه بحث مكمل‌ها به ميان ميايد زمان دقيق مصرف آن مهمترين مساله مي‌باشد.شما ميتوانيد تحقيقات بسياري را در مورد مكمل ها انجام دهيد اما بدون دانستن زمان و چگونگي‌ مصرف آنها در واقع شما فقط پول خود را هدر داده‌ايد.زمان بندي مناسب مصرف مكملها براي رشد حداكثري عضلات بسيار حياتي مي‌باشد.

به ادامه مطالب برويد

تا كنون چند مرتبه اين جملات را از افراد مختلف شنيده‌ايد كه مي‌گويند ” فلان مكمل به هيچ دردي نمي‌خورد، من هيچ سودي از آن نبرد‌م”.آيا مي‌خواهيد راز آن در چيست؟

اكثر بدن سازان حرفه‌اي كه به صورت طبيعي كار ميكنند نيز از همين مكمل‌ها استفاده ميكنند و براي استفاده از آنها نيز دليل دارند.دليل آن چيست؟

چون اين مكمل‌ها واقعاً موثر هستند.

پس چرا اكثر اين بدن سازان حرفه اي‌ از اين مكمل‌ها استفاده كرده و تاثير آن را احساس ميكنند در صورتي‌ بسياري از افراد از عدم تاثير گذاري اين مكمل‌ها حرف ميزنند؟جواب ساده مي‌باشد.اين بدن سازان حرفه‌اي سخت تمرين ميكنند، تغذيه مناسب دارند و به اندازه كافي‌ مي‌خوابند.مكمل‌ها فقط در جهت تقويت تلاش‌هاي آنها عمل ميكنند.پس نبايد از مكمل‌ها انتظار داشت كه براي ما جادو كنند.منبع سايت ادكوان اگر به ميزان كافي‌ تلاش نكنيد مكمل‌ها نيز هيچ سودي براي شما نخواهند داشت.حتي اگر شما بهترين مكمل‌هاي موجود در جهان را نيز داشته باشيد بدون تغذيه و تمرين صحيح هيچ تاثيري روي شما نخواهند گذاشت.

حالا وقت آن است كه در مورد موضوع اصلي‌ مقاله صحبت كنيم….زمان مصرف مكمل ها.بر روي اكثر مكمل‌ها ميزان مصرف آن قيد شده است اما به طور كلي‌ مي‌توان گفت كه زمان دقيق مصرف آنها در هيچ جا قيد نشده است.مكمل‌ها براي اهداف مختلف مورد استفاده قرار ميگيرند و بر اساس نياز‌هاي مختلف زمان مصرف آن نيز تغيير خواهد كرد.

در اين مقاله تمركز ما فقط و فقط بر روي عضله‌ سازي مي‌باشد.براي رشد حداكثري عضلات خود از زمان بندي پيشنهادي كه در ادامه خواهيم گفت استفاده كنيد:

 

مكمل‌هاي قبل از تمرين

براي دست يابي‌ به بهترين نتايج مكمل‌هاي قبل از تمرين را بلافاصله قبل از تمرين خود مصرف نكنيد.اكثر نوشيدني‌‌هاي قبل از تمرين حداقل به ۱۵-۳۰ دقيقه زمان براي هضم كامل نياز دارند.

 

مكمل‌هاي بعد از تمرين

بر خلاف مكمل‌هاي قبل از تمرين شما بايد مكمل‌هاي بعد از تمرين را بلافاصله مصرف نماييد.شايد نياز باشد كه شما دو بطري نوشيدني‌ حاوي مكمل‌هاي قبل از تمرين و هنگام‌ تمرين و مكمل‌هاي بعد از تمرين را همراه خود داشته باشيد.مكمل‌هاي بعد از تمرين طوري طراحي شده است كه بعد از يك تمرين سخت تمام مواد مورد نياز بدن را در سريعترين حالت ممكن به آن برساند.

 

كراتين

كراتين يكي‌ از بهترين مكمل‌ها براي دريافت در قبل و بعد از تمرين مي‌باشد.مصرف ۳-۵ گرم كراتين قبل از تمرين باعث حفظ منابع فسفات بدن ميشود كراتين‌ به شما انرژي بيشتر و قدرت بيشتر براي يك تمرين پر فشار را ميدهد.مصرف كراتين بعد از تمرين باعث جايگزيني فسفات‌هاي تخليه شده در طول تمرين ميشود.

 

گلوتامين

تقريبا ۶۰% از گلوتامين تشكيل شده از امينو اسيد‌هاي آزاد در ماهيچه‌هاي اسكلتي مي‌باشد.تحقيقات نشان داده است كه ميزان بيشتر گلوتامين باعث كمك در فرايند سنتز پروتئين ميشود و ميتواند ميزان رشد بالقوه عضلات را افزايش دهد.توصيه ميشود كه ۳-۱۰ گرم از گلوتامين را قبل و بعد از تمرينات مصرف كنيد.

پروتئين وي

پروتئين وي يك منبع بسيار با كيفيت و زود هضم مي‌باشد كه زمان مصرف مناسب آن زمان هايي است كه بدن در حالت حداكثري سنتز پروتئين خود قرار دارد.هنگام تمرين، بعد از تمرين و صبح زود كه از خواب بر ميخيزيد بهترين زمان مصرف پروتئين وي مي‌باشد.

 
واكسي مايز

يك كربوهيدرات زود هضم كه به روش ضد كاتابوليسم عمل مي‌كند.اين مكمل از تجزيه ماهيچه‌ها جلوگيري كرده و بهترين زمان مصرف آن قبل و بعد از تمرين مي‌باشد.واكسي مايز يك مكمل محبوب در بدن سازي مي‌باشد.

 

مولتي ويتامين

به طور رايج مولتي ويتامين‌ها اول صبح قبل از هر چيز مصرف ميگردند.بهترين زمان مصرف مولتي ويتامين‌ها و مواد معدني همراه وعده‌هاي غذايي مي‌باشد، فرقي‌ نميكند كدام وعده باشد.سعي‌ كنيد كه مولتي ويتامين‌ها را همراه بزرگ‌ترين وعده غذايي خود مصرف كنيد.

روغن ماهي‌

به جاي اينكه همه دوز مصرفي خود را براي اين مكمل يك جا مصرف كنيد سعي‌ كنيد كه در طول روز آن را به چند بخش تقسيم كرده و با هر وعده مقدار مورد نظر را مصرف نماييد.

امينو اسيد ها

واژه ” امينو اسيدها ” طيف گسترده اي از مكمل‌ها در بدنسازي را تحت پوشش خود قرار ميدهد.در اين بحث ما در مورد مكمل هايي صحبت مي‌كنيم كه شامل امينو اسيد‌هاي ضروري ميباشند.همانند روغن ماهي‌ شما بايد مصرف امينو اسيد‌ها را در طول روز به چند بخش تقسيم كنيد.همچنين بسيار مهم است كه شما هنگام صبح اول از هر چيز ديگر و بعد از تمرين از آمينو اسيد‌ها استفاده كنيد.

 

امينو اسيد‌ها شاخه دار

امينو اسيد‌هاي شاخه دار تامين كننده ۱۵-۳۰% انرژي شما در طول يك تمرين پر فشار را تشكيل ميدهند.امينو اسيد‌هاي شاخه دار همچنين در سنتز پروتئين نيز كمك ميكنند.بنابراين بهتر است كه در قبل، هنگام و بعد از تمرين از اين مكمل استفاده كنيد.دريافت ۳-۵ گرم قبل و بعد از تمرين باعث جلوگيري از حالت كاتابوليسم در بدن ميشود.

 

ويتامين سي

دوز مصرفي ويتامين سي را نيز در طول روز به مقدار‌هاي كوچك تري تقسيم كنيد.

 

چربي‌ سوز ها

اكثر چربي‌ سوز‌ها دو بار در روز مصرف ميشوند.اغلب توصيه ميشود كه دوز اول خود را صبح زود مصرف كنيد و دومي‌ را اواخر بعداظهر.چون در چربي‌ سوز‌ها از محرك‌ها استفاده ميشود و باعث بي‌ خوابي‌ ميشود توصيه ميگردد شب و قبل از خواب از آنها استفاده نگردد.

 

زمان بندي مصرف مكمل ها

 

وعده ۱) ساعت ۷ صبح

پروتئين وي

روغن ماهي‌ ۱۰۰۰ ميلي‌ گرم

امينو اسيد ها

ويتامين سي

مكمل‌هاي حفظ مفاصل

چربي‌ سوز

 

وعده ۲) ساعت ۹/۳۰ صبح

روغن ماهي‌ ۱۰۰۰ ميلي‌ گرم

امينو اسيد ها

ويتامين س

 

وعده ۳) ظهر

روغن ماهي‌ ۱۰۰۰ ميلي‌ گرم

آمين اسيد ها

ويتامين سي

 

وعده ۴) ساعت ۲/۳۰ ظهر

روغن ماهي‌ ۱۰۰۰ ميلي‌ گرم

امينو اسيد ها

ويتامين سي

چربي‌ سوز ها

 

قبل از تمرين) ۳۰ دقيقه قبل از شروع تمرين

كراتين—> ۳-۵ گرم

گلوتامين—> ۳-۱۰ گرم

امينو اسيد‌هاي شاخه دار—> ۳-۵ گرم

 

هنگام تمرين

پروتئين وي

واكسي مايز

امينو اسيد‌هاي شاخه دار

 

بعد از تمرين) بلافاصله بعد از اتمام تمرين

پروتئين وي

كراتين—> ۳-۵ گرم

گلوتامين—> ۳-۱۰ گرم

واكسي مايز

امينو اسيد ها

امينو اسيد‌هاي شاخه دار—> ۳-۵ گرم

 

وعده ۵) ساعت ۵/۳۰ بعداظهر

مولتي‌ ويتامين

روغن ماهي‌ ۱۰۰۰ ميلي‌ گرم

امينو اسيد ها

ويتامين سي

 

وعده ۶) ساعت ۸ شب

روغن ماهي‌ ۱۰۰۰ ميلي‌ گرم

امينو اسيد ها

ويتامين سي

 

قبل از خواب) يك ساعت قبل از خواب

مكمل‌هاي بهبود دهنده وضعيت خواب

مكمل‌هاي حفظ مفاصل

منبع؛ http://edcoan.ir


برچسب‌ها: ،


نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :